טיול גלישה לפורטוגל

פורטוגל נחשבת בצדק לגן עדן לחובבי הגלישה, המדינה משתרעת לאורך האוקיינוס האטלנטי, ממוקמת בחצי האי האיבירי, ויש בה כמה מחופי הגלישה הידועים ביותר בעולם. חופי הגלישה של פורטוגל מושכים אליכם אלפי גולשים בכל הרמות, מכל קצוות תבל, ביניהם גם ישראלים רבים. פורטוגל נמצאת במרחק של טיסה קצרה יחסית מישראל, המדינה זולה, ויש בה פתרונות לינה מעולים במחירים שווים לכל כיס, בתי ספר מקצועיים לגלישה ואתרי גלישה נפלאים המבטיחים תנאים אופטימליים וחוויה גדושה באדרנלין.

טיולי גלישה בפורטוגל

חופשת גלישה בפורטוגל מבטיחה חוויה מדהימה ובלתי נשכחת לגולשים בכל הרמות. כל גולש יכול למצוא ספוטים המתאימים לכישורי הגלישה שלו, בחופים המובילים ניתן למצוא את כל סוגי הגלים, ביניהם פוינטים, סלאבים, גלי ענק, ביצברייק ועוד.

כדאי לדעת כי חופי הים לאורך עיירת הדייגים הקסומה והציורית אריסרה הוכרזו על ידי הארגון העולמי WSR כשמורת גלישה, יש באזור תשתיות תיירות מפותחות וניתן לבלות את כל החופשה באזור או לטייל לאורך החופים ולבחור יעדים שונים לגלישה בהתאם לתנאים המשתנים וליכולות הגלישה.

חופים מדהימים באזור אריסרה

באזור של עיירת הדייגים אריסרה יש מעל 18 ספוטים מעולים לגלישה, רצועת החוף של העיירה נמתחת לאורך 8 ק"מ, יש בה מפרצים חבויים עם צוקים גבוהים מסביב, בחלק מהחופים יש גם מסעדות וברים כך שניתן לבלות יום שלם בחוף וליהנות מבילוי מושלם. באריסרה חופים מוכרים ופופולריים, חלקם עשויים להיות עמוסים, וחלקם מתאימים רק לגולשים מנוסים, עם זאת יש גם ספוטים לגולשים מתחילים. בין החופים המומלצים באריסרה:

  • חוף ריביירה די איליאש (Ribeira De Ilhas)- החוף הידוע ביותר, נחשב לחוף המיתולוגי בקרב גולשי הגלים בגלל התנאים האופטימליים של גלים ארוכים עם שבירה על ריף יחסית סלחני. כמו כן, יש מספר פיקים לאורך הפוינט, לכן גולשים רבים בוחרים בחוף זה כיעד מרכזי. בחוף עצמו יש בר מסעדה, המקום שוקק חיים ומציע תפריט עשיר ומגוון עם מנות מעולות, בירה זולה, חטיפים, גלידות ועוד.
  • חוף קושוס (Coxes)- ספוט פופולרי בקרב גולשים מנוסים, הגלים בחוף מדהימים עם צינורות ארוכים ולא נגמרים. חוף קושוס מחולק ל-3 פיקים- סלאב כבד, אינסייד פוינט ומיין פיק.
  • סאו ג'וליאו (Sao Juliao)- חוף גדול ופופולרי הנמצא במרחק כעשר דקות נסיעה מהעיירה אריסרה, מתאים לכל רמות הגולשים, מציע סוואל צפון מערבי עד דרום מערבי וגלים עם שבירת חוף ומספר פיקים בדרך.
  • חוף הריף (Reef)- ספוט מדהים לגולשים מנוסים ומקצועיים המציע שבירת ריף סלאבית לימין עם צינור ארוך ומדהים.
  • פדרה בראנקה (Pedra Branca)- ספוט המתאים לגולשים מנוסים המחפשים גל חזק עם צינור חלול, שבירה על מדף רדוד יחסית וריף סלחני שאינו חד.

גלים באריסרה

חופי גלישה באזור פניש

טיול גלישה בפורטוגל מבטיח לכם חוויות נפלאות, במהלך חופשת הגלישה במדינה כדאי להגיע גם לעיירה פניש (Peniche), העיירה ממוקמת על חצי אי וידועה בגלי סופר טיוב, גלים מדהימים עם צינור ימינה ושמאלה המתחילים במרחק קצר מרצועת החוף. לגולשים מנוסים כדאי לגלוש בשני ספוטים נוספים:

  • Baleal- סוואל צפון מערבי עם גל ימני ושמאלי
  • Lagide- סוואל צפון מערבי עם צינורות מדהימים, הספוט מציע תנאי גלישה מעולים
חופים גלישה בעיירה נאזארה

העיירה הציורית נאזארה נמצאת במרחק קצר מליסבון, כבר לאחר הנחיתה ניתן להגיע לחוף וליהנות מגלים בכל גובה ומתנאי גלישה אופטימליים. בחורף הספוט מציע גלים גבוהים במיוחד, לכן המקום מומלץ לגולשים מנוסים.

טיולי גלישה בפורטוגל מבטיחים לכם חופים מלהיבים וספוטים מעולים עם כל סוגי הגלים, חופשת גלישה מאורגנת מסייעת לכם לחסוך עלויות ולהתמקד בגלישה כאשר החברה המארגנת את הטיול דואגת לכל השאר.