חופי הגלישה בפורטוגל נחשבים לגן עדן עבור חובבי הגלישה בכל הרמות. ישראלים רבים רוכשים חופשות וטיולי גלישה בפורטוגל כדי ליהנות מסצנת הגלישה המפותחת במדינה, בעיקר באזור שמורת הגלישה העולמית אריסרה. המדינה ידועה בחופים הארוכים והפראיים המשתרעים לאורך האוקיינוס האטלנטי, במרכז המדינה ובאתרי גלישה נוספים יש תנאים אופטימליים לגולשים בכל הרמות, בחופי הים של פורטוגל ניתן לגלוש על גלים מכל הסוגים.

סצנת הגלישה בפורטוגל

גלישה, טיולים, בילויים ואוכל טעים

סצנת הגלישה בפורטוגל החלה בשנים האחרונות, בעיקר לאחר שהארגון העולמי WSR – World Surfing Reserve, הכריז בשנת 2011 על אריסרה כשמורת גלישה עולמית. למעשה, סצנת הגלישה במדינה החלה לפני כן אך החופים והספוטים הנפלאים היו ידועים בעיקר לגולשים מקומיים ולגולשים באירופה. בשנים האחרונות המדינה השקיעה משאבים רבים על מנת לפתח את תשתיות תיירות הגלישה, יזמים מקומיים הקימו מוקדי תיירות מלהיבים לגולשים מכל העולם שהחלו לשטוף את המדינה, לגלות את נפלאותיה ובעיקר ליהנות מחופשת גלישה מושלמת הכוללת גלים מעולים רוב ימות השנה, חיי לילה סוערים, אוכל טעים ושמורות טבע קסומות.

חשוב לדעת כי גלי הענק בעיר נזארה תרמו להתפתחות סצנת הגלישה בפורטוגל, הגלים העצומים בגודלם נשברים לחוף בסופות גדולות. מדי שנה מגיעים גולשים מקצועיים ומנוסים המתמחים בגלישה על גלי ענק כדי להפגין את הביצועים שלהם וליהנות מחוויה שאין לה מתחרים. כאשר התנאים בשלים לגלי הענק זורמים לאזור תיירים וחובבי גלישה מכל העולם כדי לצפות מהצוק המשקיף על החוף בביצועי הגולשים המתמודדים עם גלי הענק.

בנוסף, פורטוגל מארחת מדי שנה תחרויות גלישה בינלאומיות, כך למעשה פופולריות הענף צברה תאוצה במדינה, וחובבי גלישה מכל העולם החלו לשמוע על החופים המקומיים ותנאי הגלישה האידאליים לכל הרמות, גם למנוסים ולמקצוענים שבחבורה.

תנאי גלישה אופטימליים

בשנים האחרונות הוקמו בתי ספר מקצועיים לגלישה, מקומיים רבים עוסקים בספורט באופן חובבני או מקצועי, ויזמים בתחום תיירות הגלישה החלו להציע טיולי גלישה בפורטוגל באתרים המלהיבים ביותר. ניתן להזמין חבילות גלישה בפורטוגל במחירים שווים לכל כיס, בין השאר אפשר להזמין טיול גלישה בפורטוגל הכולל לינה באכסניה, בווילה או במלון, בעיקר באריסרה, החבילה כוללת לרוב העברות משדה התעופה, השכרת רכב או וואן מרווח עם מקום לגלשנים, ויש אפשרות ללמוד בבתי ספר לגלישה או ליהנות משיעורים פרטיים של מדריכי גלישה מנוסים.

כדאי לדעת כי בחופי הגלישה בפורטוגל ניתן למצוא את כל סוגי הגלים כמו ביץ' ברייקס, גלי ענק, סלאבים, ריפים, פוינטים וגלים עם צינורות ארוכים ומספר פיקים.

אווירת נופש קסומה

פורטוגל מציעה תנאים מושלמים לחופשת גלישה, קל להגיע למדינה באמצעו טיסות ישירות לליסבון או טיסות זולות עם נחיתת ביניים באחת מערי אירופה. תנאי הגלישה במדינה טובים רוב ימות השנה, לרוב יש להצטייד בחליפת גלישה איכותית בגלל המים הקרים. קל להתנייד במדינה באמצעות רכב שכור, מומלץ לשכור ואן ייעודי המתאים לעד 5 אנשים, לחלופין ניתן להגיע לכל אתרי הגלישה המוכרים באמצעות תחבורה ציבורית מפותחת ויעילה.

פורטוגל מציעה אווירה נופש קסומה וייחודית, סביב אתרי וחופי הגלישה הפופולריים הוקמו ברים, מסעדות ומתקנים שונים, ניתן לשלב במהלך החופשה סיורים מודרכים בליסבון, בסינטרה ובאתרים תיירותיים מעניינים נוספים.

בפורטוגל אטרקציות תיירותיות רבות ומגוונות כמו ארמונות עתיקים ומרשימים ביופיים, חלקם נראים כאילו יצאו מתוך אחד מסיפורי האגדות. כמו כן, המדינה ידועה בנוף הפראי ויש בה שמורות טבע נפלאות עם מפלים, חיות בר, צמחייה עשירה, אגמים, נהרות ומצוקים. אין כמו חופשת גלישה בפורטוגל כדי לצבור חוויות וליהנות מסצנת הגלישה המפותחת במדינה.